aejbullarna

Alla inlägg under oktober 2013

Av AEJ Bullarna - 31 oktober 2013 11:00

Hööj allihopa!

 

 

/// Anna



Av AEJ Bullarna - 29 oktober 2013 16:00

Jag (Elin) och Anna pratade lite om att vi skulle göra så att NI får KOMMENTERA vad ni vill att vi ska göra för VIDEOS I STALLET tex: vissa stallet ridhuset eller en sköttning.
Så vill ni att vi ska göra nån video i stallet så KOMMENTERA vad vi ska göra för videos:)
Ha det bra//ELIN:))

Av AEJ Bullarna - 28 oktober 2013 18:30

Hööj allihopa!

Igår var det skötarridning och det är för alla dem som sköter någon som får rida en gång i månaden gratis för att man hjälper till att hålla ponnysarna rena och friska. Iaf så red jag min Ponnybus Maggan och det var ÖVERLÄNGESEN jag red henne Kan ni fatta min lycka när jag satt på henne. OMG! 

Förrutom att jag inte kunde sluta le så känndes Maggan precis som hon alltid varit. Den lilla, busiga och duktiga ponnyn. Vi hade lite Dressyr, vi jobbade mycket på volter och göra volter och Maggan var lite stel i början och jag kunde inte riktigt hålla igång henne noga. Men sen efter en stund gick det som bäst. 

I galoppen en gång blev hon lite rädd för några bommar som stog vid ena hörnet av ridhuset så hon bara försökte sticka lite med mig men hon kom inte undan. 

   

Idag red jag Bullen eftersom jag ledde henne på en provapåkurs som stallet har nu under lovet. Eftersom jag hjälpte till at leda Bullen idag fick jag också rida henne. Vi red inte så mycket eftersom läraren hade annat att göra. Men jag red iaf barbacka och det gick mindre bra än vad det gick med Maggis. Emh... vi skulle galoppera på volterna och hon ville bara springa in i andra volten och hon var lite svår att ställa faktiskt. 

Även om jag sa till henne ett antal ggr så ville hon verkligen bara sprnga in i andra volten. Och inte nog med det att när jag skulel leda henne och barnen skulle trava så bet hon mitt skin nära nageln så jag började blöda mitt i allt.... OUCh vad ont det gjorde................ 

 

Imon kanske jag ska leda igen om jag inte sticker till Göteborg. Och om jag sticker till Göteborg blir det ingen bloggning för min del ska ni veta.. 

/// Anna 

Av AEJ Bullarna - 26 oktober 2013 18:36

Hööj allihopa!

hade lite trök idag så började göra massor med filmer. Eftersom denna var den som laddades upp snabbast bjuder jag på denna. Hoppas ni gillar den. Kommentera gärna. 

/// Anna 

Av AEJ Bullarna - 25 oktober 2013 22:17

Hööj allihopa!!

Asså seriöst..... HERRE MIN GUD så jäääkkkllaa bra lektion jag hade idag. Ni anar inte hur janf 3yrfnhfenhkfnjdsfhk bra det gick... asså... SHIITT! 

Jag red då Wera och vi hade hoppning. I början skulle vi bygga och det blev lite strul med tiderna så vi började rida 10 minuter efter och sen var det ännu lite mer strul med sadlar och hoppa upp och ja... så vi red i praktik bara i 40 minuter. Men jag e RIKTIGT nöjd över fin fina Wera.. förrutom att hon var jäkligt smutsig efter att ha rullat sig i hagen så jag fick lite damp när jag skulle börsta. haha men inget så farligt.

Vi började med att rida fram dem i skritt, trav och galopp. Redan i galoppen kändes ho underbar.... asså hon hade en sådan fart. Jag blev helt förvånad och är det fortfarande lite. Sedan var det dags att hoppa 2 hinder. En stog på ena diagonalen och den andra på andra diagonalen. Redan där gick det heelt perfekt. Sedan hoppade vi en bana med...... ungefär 7 hinder och GUUUUUUD så bra det gick. Jag fick komplimanger av dem flesta och kan ni fatta så glad man kan bli då?? 

Wera brukar faktiskt vara jätte duktig i hoppning men hon brukar vara antingen lite lat elr svår att svänga, kanske springa åt sidan ibland och ja.... lite bus. 

Asså..... herre gud...... riktigt nöjd.. känndes som att jag inte kunde sluta le när jag satt på henne och sen när jag bara flög över hinderna i full galopp.... OMG! That feeling.....   

 

/// Anna som är super nöjd




Av AEJ Bullarna - 23 oktober 2013 21:16

Hej igen!
Idag var nog dåligaste passet i denna gruppen!
Vi hade balans så vi gjorde lite övningar i skrit o trav.
Sen skulle vi galoppera utan stigbyglar på volterna (vi brukar lixom göra rätt så mycket svårarare saker en så)
O det gick as dåligt jag kända att jaha what.....
Okej pallar inte skriva mer om nägativa saker blir typ sur då haha
Hörs// Elin

Av AEJ Bullarna - 23 oktober 2013 19:58

Hej!
Idag red jag (har typ precis slutat) sitter i stallet haha!!
Men i dag hade vi balans o för mig gick bra i början men dåligt i slutet :(
Berättar när jag kommer hem :)

Av AEJ Bullarna - 23 oktober 2013 15:31

 

/// Anna 

Presentation

Hej allihopa!
Välkommna till denna bloggen. Som ni kanske ser från headern kommer denna bloggen att handla om 3 hästtjejer. Ni kommer få läsa mycket om dem hästarna ni ser på headern men kanske också ridlektioner på andra hästar och tävlingar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards