aejbullarna

Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av AEJ Bullarna - 21 oktober 2013 21:51

Hööj allihopa!!

Asså just nu känner jag mig jätte nöjd men har inte världens bästa samvete. 

Jag hoppade med Bullen idag och vi hoppade något som jag inte minns vad det heter. Det var typ studs men med mellan rum emellan. Det har ett speciellt namn men jag komemr inte ihåg det just nu. 

I början i skritten var hon jätte lat, mensen i traven blev hon piggare. I galoppen blev hon alltid piggare och piggare varje gång jag galopperade. Men jag kunde hålla henne i ett bra och snabbt tempo och det e jag riktigt nöjd med. Sedan började vi hoppa hindrerna i trav och efter det i galopp. dt gick toppen bara att kanske 2-3 ggr blev inte vägrana perfekta men det gör inte såå mycket. 

Sedan kom det....... 

Läraren la upp en grind osm hade olika färger och bullen blev pissrädd. För det första snubblade hon mitt i den snäva svängen så hon föll omkull och skrapade hela mulen i marken, jag trillade såklart av men fick absolut inte ont någon stanns. Det va jag också väldigt nöjd över. 

Jag gav ABSOLUT inte upp och bara fortsatte jag VILLE verkligen komma över den är dumma grinden. 

Sedan skulle jag rida bakom en annan häst som bockade han också och det blev inte bättre av att Bullen drog iväg med mig och bockade 3-4 ggr. Hon skenade och allt blev kaos. 

Till slut hoppade hon den där dumma grinden och sen var det slut. 

Hon var verkligen inte på humör idag emn jag e iaf JÄTTE nöjd över min balans, min och hennes prestation och att jag verkligen kämpade över och inte gav upp. 

 

/// Anna 

Presentation

Hej allihopa!
Välkommna till denna bloggen. Som ni kanske ser från headern kommer denna bloggen att handla om 3 hästtjejer. Ni kommer få läsa mycket om dem hästarna ni ser på headern men kanske också ridlektioner på andra hästar och tävlingar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards