aejbullarna

Alla inlägg den 6 november 2013

Av AEJ Bullarna - 6 november 2013 21:48

Hööj allihopa!

Som ni läser på rubriken så var det hoppning för mig, Elin och Julia idag. Jag hade Wera och dem andra tjejerna får avslöja det själva i deras inlägg. 

Iaf sååå var hon ganska seg hela lektionen men hon var asss duktig i galoppen som vanligt och över hinderrna var hon duktig. Wera brukar ibland svänga över till andra sidan av ridhuset eller till andra volten (om man rider i volt) i lilla ridhuset. Och idag red vi i lilla ridhuset. men jag e så van och beredd på att hon kanske kan göra det så hon gör det aldrig med mig. 

Det var en ny ridlärare som vi hade idag och jag tyckte hon var helt ok. Jag som rider i rosa och som tävlar är van att hoppa kanske.. runt 70-80cm. Och i gruppen jag red i idag (julias grupp) är gul (gruppen under rosa). Där brukar man hoppa 60-70. Iaf idag fick vi välja lite om vi ville hoppa runt 50-60 cm elr 70-80. Jag valde då såklart 70-80 och det gick toppen. Men fortfarande var hon liiiite seg. 

Sista gången vi skulle hoppa skulle jag göra en snäv sväng och Wera saktade av. Eller rättare sagt hade inte jag tillräckligt mycket med fart. Jag tappade typ kontrollen så hon började trava ist för att galoppera och så kom vi fel på oxern som stod på diagonalen. Sååå.. ja Wera tvärstannade såklart och jag flög frammåt. Asså egentligen brukar jag inte hinna tänka den sekunden medans jag är i luften tills jag komemr ner. Men idag tänkte jag bara "Vafan gör Wera?" För att när jag trillade av så gjorde hon en konstig move med hennes mule och huvudet. 

Men men jag skadade mig som vanligt inte och inte heller Wera. Bilder kommer antagligen imon eftersom just nu e jag trött och jag orkar inte ladda över bilderna till datorn. 

/// Anna 


Presentation

Hej allihopa!
Välkommna till denna bloggen. Som ni kanske ser från headern kommer denna bloggen att handla om 3 hästtjejer. Ni kommer få läsa mycket om dem hästarna ni ser på headern men kanske också ridlektioner på andra hästar och tävlingar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards