aejbullarna

Alla inlägg den 15 november 2013

Av AEJ Bullarna - 15 november 2013 19:48

Hööj allihopa!

Som ni kan läsa på rubriken så hade jag bommar med Bullen idag. I början var hon verkligen seg och då menar jag seg. Hon var inte alls igång. Men jag och Sara började jobba på våra ponnysar lite i skritten med skänkelvikningar och ställa dem på volter. 

Efter en stund av lektionen blev hon som tur var lite piggare och i galoppen var hon helt ok. Hon var ganska jobbig att fatta galopp med idag och det kunde ta ett tag innan hon fattade galoppen även om jag var tydlig med skänkeln. Vi började med att rida en liten bana i trav. Man skulle rida på två små volter vid kortsidorna och i varje volt skulle man gå över en bom på böjt spår. Sedan i mitten av ridhuset men lite längre ut mot väggen. Sedan skulle vi rida en lite mindra bana i galopp och det gick inte som bäst eftersom Bullen var trög. Vi skulle galoppera på en stor volt i mitten av ridhuset och rida över 2 bommar i bolten. Sen en lite mindre volt och också där över 2 bommar. Sen en gång till samma sak. Video elr bilder kommer upp senare. Just nu har jag inte dem. 

I alla fall var Bullen annars mysig och söt som vanligt. Nästa fredag taggar vi hoppning!!! 

/// ANna

Av AEJ Bullarna - 15 november 2013 06:52

Presentation

Hej allihopa!
Välkommna till denna bloggen. Som ni kanske ser från headern kommer denna bloggen att handla om 3 hästtjejer. Ni kommer få läsa mycket om dem hästarna ni ser på headern men kanske också ridlektioner på andra hästar och tävlingar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards