aejbullarna

Direktlänk till inlägg 21 november 2013

Åsiktsinlägg om medryttare

Av AEJ Bullarna - 21 november 2013 14:25

Hööj allihopa!

Det jag vill ta upp i detta åsiktsinlägget är det här med att personer som är medryttare ska betala för att vara det. Egentligen är man ju medryttare för att hjälpa en person som inte kan ta hand om sin häst/ponny alla dagar. Men däremot om man söker på olika hemsidor där människor söker medryttare till deras hästar/ponnyn så står det oftast att det kostar.. och tyvärr kostar det mycket. 

Alltså.. egentligen måste man tänka på att medryttaren jobbar för en och hjälper en att rida och fixa i stallet. 

Den enda gången man ska betala för att rida är på ridskolor. Och det finns en ganska stor skillnad mellan att gå på ridskola och ha medryttare. Även om man har råd att betala medryttare så tycker jag fortfarande att det är ganska dumt att man söker medryttare som ska betala dig. 

Liksom.. vad gör personen för att medryttaren ska betala den?................... Emh.. ja precis. INGET. Ja personen låter medryttaren rida sin egen häst men..... ahh.. haha kan inte förklara så bra. Men kommentera vad ni tycker. 

Borde man betala för att vara medryttare eller bli betald?


 

/// Anna


 
 
Ingen bild

Anonym

21 november 2013 20:20

Jag tycker att man ska betala för att man får ju ha hästen som sin egen i bland. Detta inlägget förstår jag inte dig. Häst sporten är såhär.

AEJ Bullarna

22 november 2013 21:36

Fritt land och du får tycka vad du vill ;)

 
Ingen bild

Lola

21 november 2013 20:52

Jag tycker att medryttarens belöning för att göra alla sysslor borde vara att få rida hästen/ ponnyn:-)

AEJ Bullarna

22 november 2013 21:36

Ja ;)

 
Ingen bild

Seriöst Anna......

21 november 2013 23:08

Ska du få betalt för att du utvecklas? Du ska snarare betala för att du får rida på människans häst. Märks att du inte är medryttare och inte har någon erfarenhet av det heller.

AEJ Bullarna

22 november 2013 21:37

Fritt land du får tycka vad du vill. Men jag skrev det jag ville och eftersom det är min blogg får jag göra det. Men tack får din åsikt ;)

 
Ingen bild

Mar

21 november 2013 23:10

Kan ju även inflika att hästen kostar pengar för ägaren. Mat osv. Pengarna hjälper ju till så att hästen får mat även dagen då du rider

 
Ingen bild

Le

22 november 2013 07:20

Tycker att det är helt okej att man ska betala...
Ridsporten är en dyr sport och att ha häst är väldigt dyrt?

AEJ Bullarna

22 november 2013 21:38

Kio ;)

 
Ingen bild

Lilla mej

24 november 2013 18:59

Men hallå... Varför hata på Anna för att hon säger vad hon tycker.. Det kanske inte skulle låta elakt, men det gjorde det & om det inte va meningen skriv ett förlåt då. Det tar en halv minut & Anna blir gladare för att du säger förlåt!
Tackohej

AEJ Bullarna

9 december 2013 15:03

Haha tack så mycket lilla du. Men egentligen är det helt ok att ge åsikter och jag tog inte så mycket illa upp. Det är ett fritt land och vi alla är olika,då är det ganska normalt att man tycker olika också. Man tack så hemskt mycket.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AEJ Bullarna - 27 januari 2014 14:45

Igår var typ en heldag i stallet hihi. Jag skötte Bullen och onion med Julia:) Dom var Lika gullig som vanligt^^ Sen städade jag mitt skåp och smörjde mina ridstövlar. Idag är det hoppning med Fairy men här kommer Lite bilder från igår: [Bild] ...

Av AEJ Bullarna - 27 januari 2014 10:39


Heeloo allihopa! Detta blir förmofligen mitt sista inlägg här på denna bloggen eftersom det har hänt lite saker och jag känner för att ha en egen blogg ett tag nu. Jag valde detta eftersom jag har haft egen blogg och nu har jag delat blogg och jag ...

Av AEJ Bullarna - 27 januari 2014 10:39


Heeloo allihopa! Detta blir förmofligen mitt sista inlägg här på denna bloggen eftersom det har hänt lite saker och jag känner för att ha en egen blogg ett tag nu. Jag valde detta eftersom jag har haft egen blogg och nu har jag delat blogg och jag ...

Av AEJ Bullarna - 24 januari 2014 11:21


Heej allihopa! Just nu vet jag verkligen inte hur det känns inom mig. Men jag är faktiskt inte så glad måste jag erkänna. Jag skrev i mitt förra inlägg att jag skulle rida på måndag för att jag ville så gärna rida för ulrika men nu har det hänt någ...

Presentation

Hej allihopa!
Välkommna till denna bloggen. Som ni kanske ser från headern kommer denna bloggen att handla om 3 hästtjejer. Ni kommer få läsa mycket om dem hästarna ni ser på headern men kanske också ridlektioner på andra hästar och tävlingar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards