aejbullarna

Direktlänk till inlägg 23 november 2013

kämpa

Av AEJ Bullarna - 23 november 2013 14:45

Hööj allihopa!

För att lyckas med ridningen måste man oftast kämpa. Jag har försökt och försöker fortfarande med Bullen efter 9 månader som jag skött henne. I början var hon e lugn liten ponny som jag bara skötte för att vara i stallet mer och för att jag ville ha en ponny att sköta. Jag hade aldrig ridit henne förrut och jag red henne inte förrens 4-5 månader som jag skött henne. Dem senaste månaderna har hon ibland velat vända baken mot mig när jag komemr in med grimman och ska sköta elr rida henne. Men jag har visat henne att det är fel och lärt henne att hon inte ska göra så. Alla gånger hon har bockat och dem gångerna jag trillat av henne har jag direkt velat hoppa upp... aldrig ge upp när man trillar av förrutom om man kanske har brytit ett ben elr svimmat. Men det har aldrig hänt mig så jag har alltid hoppat upp på henne igen. Alla gånger hon bitit mig... ja det gör inget. Hästar har deras dåliga dagar precis som vi människor. Det kan vara vad som hälst som stört henne under dagen som gjort henne på dåligt humör. Hon har nu trampat på min mobil men jag älskar fortfarande henne. Man kan komma riktigt långt genom att kämpa. Igår när jag hoppade Bullen var hon inte så pigg och så fram som jag ville, men jag hoppade ändå och försökte verkligen med allt. När jag skulle galoppera på volten ville hon sticka med mig igår men absolut gav jag inte upp.

Bockar hon säger jag till henne på skarpen. Man ska också våga väldigt mycket inom ridningen. Säger ridläraren elr vem som helst att man ska ta med spöet så tar man med spöet. Det är inte djurplågeri om man piskar en häst på rätt sätt så som vi gör i ridningen. Och spöet är ju egentligen som en extra men kraftigare skänkel. Man ska använda spö precis som man använder skänkeln men bara lite hårdare. Med detta vill jag säga att ni ska våga!! 

Jag har tävlat henne och kommer tävla henne mer. Även om hon är ganska svår inne på banan så ska jag kämpa.

Samma sak med Maggan. Hon har alltid varit den lilla lata men söta ponnyn. Jag har trillat av henne och brutit axeln. Men tror ni inte att jag faktiskt hoppade upp på henne igen även om jag hade brutit axeln? 

Hon har stuckit med mig ett x antal ggr och jag har trillat av henne på alla möjliga sätt. Men jag lever faktiskt fortfarande och jag älskar fortfarande maggan som mest!! Jag kämpar verkligen. Nu ride rjag inte Maggan så mycket men när jag rider henne så kämpar jag med henne. SÅ mycket det bara går. ALLT för att göra rätt och perfekt. 

Detta tycker jag också alla ni andra som läser detta ska göra. KÄMPA med era medryttarponnyn/foderponnyn/hästar/ponnyn och även på ridlektion. Vilken häst som helst som ni rider ska ni alltid KÄMPA. 

 

 

/// Anna


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AEJ Bullarna - 27 januari 2014 14:45

Igår var typ en heldag i stallet hihi. Jag skötte Bullen och onion med Julia:) Dom var Lika gullig som vanligt^^ Sen städade jag mitt skåp och smörjde mina ridstövlar. Idag är det hoppning med Fairy men här kommer Lite bilder från igår: [Bild] ...

Av AEJ Bullarna - 27 januari 2014 10:39


Heeloo allihopa! Detta blir förmofligen mitt sista inlägg här på denna bloggen eftersom det har hänt lite saker och jag känner för att ha en egen blogg ett tag nu. Jag valde detta eftersom jag har haft egen blogg och nu har jag delat blogg och jag ...

Av AEJ Bullarna - 27 januari 2014 10:39


Heeloo allihopa! Detta blir förmofligen mitt sista inlägg här på denna bloggen eftersom det har hänt lite saker och jag känner för att ha en egen blogg ett tag nu. Jag valde detta eftersom jag har haft egen blogg och nu har jag delat blogg och jag ...

Av AEJ Bullarna - 24 januari 2014 11:21


Heej allihopa! Just nu vet jag verkligen inte hur det känns inom mig. Men jag är faktiskt inte så glad måste jag erkänna. Jag skrev i mitt förra inlägg att jag skulle rida på måndag för att jag ville så gärna rida för ulrika men nu har det hänt någ...

Presentation

Hej allihopa!
Välkommna till denna bloggen. Som ni kanske ser från headern kommer denna bloggen att handla om 3 hästtjejer. Ni kommer få läsa mycket om dem hästarna ni ser på headern men kanske också ridlektioner på andra hästar och tävlingar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards