aejbullarna

Alla inlägg den 10 januari 2014

Av AEJ Bullarna - 10 januari 2014 20:49

Heeloo! 

Ja ni får ursäkta mig för mycket uppdatering från mig idag men när jag har något att blogg aom är det ju bättre att jag gör det. 

Idag red jag iaf Bullen efter typ en evighet som jag inte ridit henne och hon var duktig, men problemen fanns såklart. Bara 30 minuter innan jag skulle rida hade hon precis kommit in från en 2 timmars lektion och då kan man ju säga att hon var trött. Jag ville egentligen inte pusha henne för mycket men hon ver seriöst alldeles FÖÖR lat. 

Hon var också väldigt stel. 

Men jag red barbacka för att jag kände för det idag, tror det hade gått dåligare med sadel. 

Men men... vi hade dressyr och vi övade på en övning där man skulle in på diagonalen och när man kom fram till X (mitten av ridhuset) skulle man göra en 10meters volt och sen fortsätta på samma långsida på diagonalen. 

På volten var det meningen att jag skulle ställa Bullen men eftersom hon var väldigt stel så var det lite svårt att jobba henen från början. 


Vi galopperade både på volter och på spåret och hon var givetvis duktigare och lite piggare på såret då hon kanske hade lite mer plats att springa. På volten var det också lite svårt för mig att sitta kvar på henne, hehe jag gled ganska mycket innåt.  I slutet tränade vi också lite på skänkelvikningar och det gick väl bra det med. 

Men hon var faktiskt duktig för att vara så trött osm hon var. Duktiga Bullen. 

 

/// Anna

Av AEJ Bullarna - 10 januari 2014 10:47

Heeloo allihopa! 

Haha imorse fick jag en fråga på ask som jag blev riktigt förvånad över. Jag visste helt seriöst inget om detta. Eller jo men bara att det var en tjej som såg upp till mig inom ridningen. 

 

Såhär såg det ut. Och jag fattade typ 0,000. Asså haha. Men jag har svarat på frågan på ask och jag tänkte svara på de också här. 


Jag är faktiskt inte så duktig som vissa tror att jag är. Jag kan inte så mycket inom ridningen och jag rider bara i gul/rosa grupp (inte så svår). Men jag tror faktiskt att dem som ser upp till mig inom ridningen kanske har sett mig trilla av flera 1000 ggr elr att jag kan sitta kvar på bockande och vissa stegrande hästar. Men annars tycker jag inte jag är så duktig. Kanske kan det vara att jag testar mig fram väldigt mycket. Jag vågar mycket inom ridningen. 

Bara lite kort inlägg för att jag sitter i skolan. ;) 

/// Anna

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej allihopa!
Välkommna till denna bloggen. Som ni kanske ser från headern kommer denna bloggen att handla om 3 hästtjejer. Ni kommer få läsa mycket om dem hästarna ni ser på headern men kanske också ridlektioner på andra hästar och tävlingar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards