aejbullarna

Alla inlägg den 11 januari 2014

Av AEJ Bullarna - 11 januari 2014 11:30

Heeloo allihopa!

Mitt drömliv ser ut såhär: 

Jag ska bo på en hästgård med 3 små hus, ett av husen är mitt och dem andra två är till mina 2 vänner som kommer bo på gården med mig. Jag ska ha 2 enga ponnyn/hästar som jag tävlar och tränar. Dem ska stå i ett eget stall med 4 boxar. I dem andra två boxarna kommer mina vänner ha deras hästar/ponnyn. Jag kommer ha ett företag som köper in hästar och sedan säljer vidare. I ett annat stall med ungefär 10 boxar kommer det stå försäljnings ponnyn/hästarna som ett par anställda personer kommer rida, men även barn kommer kunna rida vissa ponnyn. 


Det som ska finnas med på gården: 

Det ska finnas olika stora hagar båda grus och gräs hagar. 

Stor paddock med fibersand

Ett stort ridhus med läktare där jag ibland kommer hålla små tävlingar. 

Liten terräng bana med ca 10 hinder. 

Fina långa ridvägar (minst 3-4 ridvägar). 

Skrittmaskin. 


Hästarna/ponnysarna ska vara mellan 120 cm - 155 cm. Någon dag kommer dem anställda personerna ta hand om försäljningshästarna/ponnysarna då jag och mina vänner kommer åka och ha det lite kul, eller träffa min familj. 


En dag för mig skulle se ut såhär:

08.00 går jag upp och kollar mailen, äter frukost, fixar mig och sedan blir det planering inför dagen med mina vänner som också bor på gården. 

09.00 blir det ner till stallen och börja ta ut hästarna i dem olika hagarna och fixar lite i stallet (mocka, fodra....)

10.30: Rider en av mina hästar och en försäljnings ponny. 

12.30: Lunch till mig och också hästarna. 

13.00: Rider min andra häst och där efter har jag en lektion för barnen som rider dem mindre försäljningsponnysarna. 

16.00: Gör lite vad jag vill och har lite planering. 

18.00: Börjar ta in alla hästarna och ser till att alla hästar har blivit ridna och igenom skötta av deras "skötare" (den anställda personen). Ser till att både ridhus och paddock är rena. Fyller hö påsar och ockar till restan av hästarna. 

21.00: Stänger jag stallet och kastar in hö till alla hästar. Hälsar godnatt till alla Hästar och ponnyn. 


Detta skulle verkligen vara mitt dröm liv, såklart skulle jag inte anställt för många personer för att det kan bli förvirrande för hästarna men ungefär 4 personer samt 2 barn ungefär. Och alla mina dagar hade såklart inte sett ut exakt likadant.   


Skriv gärna om hur ERT drömliv hade sett ut, kommentera sedan så läser jag ert inlägg mer än gärna. 

  

/// Anna

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej allihopa!
Välkommna till denna bloggen. Som ni kanske ser från headern kommer denna bloggen att handla om 3 hästtjejer. Ni kommer få läsa mycket om dem hästarna ni ser på headern men kanske också ridlektioner på andra hästar och tävlingar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards